مشکلات و دلایل اتوماتیک نکردن یخچال فریزر بوش
نوشته شده توسط : lg

 مشکلات و دلایل اتوماتیک نکردن یخچال فریزر بوش:

ایراد تایمر دیفراست

این قطعه الکترونیکی یا مکانیکی، سیکل دیفراست یا یخ زدایی را استارت می زند. در صورت خرابی آن، هیتر دیفراست عمل نخواهد کرد و برفک و یخ های تشکیل شده، آب نخواهند شد. در این حالت یخ های تشکیل شده مانع از گردش هوای مناسب در یخچال بوش و درنتیجه خاموش نشدن آن می شوند. تشخیص معیوب بودن تایمر یخچال برعهده تکنسین بوده و در صورت نیاز باید تعویض گردد.

خراب بودن هیتر دیفراست یخچال بوش

ایراد در هیتر دیفراست یخچال بوش نیز موجب یکسره شدن یخچال و اتومات نکردن آن می شود. اگر هیتر معیوب باشد، بر روی لوله های اواپراتور یخ و برفک تجمیع یافته و باعث می شود که یخچال بوش مدت طولانی تری کار کند.

بوش

خراب بودن ترموستات یخچال بوش

ترموستات قطعه ای است که با هیتر دیفراست در ارتباط است. خرابی ترموستات یکی از دلایل شایع برای خاموش نشدن یخچال بوش است. ترموستات با تشخیص سرد بودن لوله ها فعال می شود و برای ذوب کردن برفک ها و یخ های بر روی لوله به هیتر فرمان می دهد. در صورت خرابی ترموستات، بر روی لوله تجمع برفک و یخ صورت گرفته و مانع از جریان هوای آزاد می گردد، درنتیجه یخچال بوش بصورت مداوم مشغول به کار خواهد بود.به علاوه ترموستات دمای داخل یخچال بوش را نیز کنترل می کند و مطابق دمای تنظیم شده برای یخچال بوش، میزان خنک بودن فضای داخل را مشخص می کند. بنابراین یکی از نشانه های ترموستات معیوب یخ زدن مواد در داخل یخچال فریزر بوش می باشد.

بررسی ترموستات و تعمیر یا تعویض آن به دانش و مهارت یک تعمیرکار یخچال بوش نیاز دارد. بنابر این توصیه می شود که دستکاری های نابجا را کنار بگذارید و آسیب بیشتری به یخچال خود وارد نکنید.

موارد دیگری هستند که در برخی شرایط ممکن است دلیل خاموش نشدن یخچال بوش از آنها باشد. این موارد عبارتند از:

  •     موتور فن کندانسور یخچال بوش
  •     لاستیک دور درب یخچال بوش
  •     موتور فن اواپراتور یخچال بوش
  •     برد کنترلی دیفراست یخچال بوش
  •     برد کنترلی اصلی یخچال بوش

نکته: یخچال فریزرهای بوش با مدلهای مختلف و دستگاه های قدیمی و جدید، هر یک می تواند اجزاء و قطعات متفاوتی داشته باشند. بنابراین لزوم بازدید و عیب یابی دستگاه توسط تکنسین ماهر وجود دارد تا بتواند بهترین تشخیص را در رابطه با مشکل یخچال فریزر بوش و نحوه رفع آن داشته باشد.




:: برچسب‌ها: تعویض اتومات یخچال , تعویض اتوماتیک یخچال , تعویض فیلتر یخچال بوش , یخچال قرمز بوش , تعمیرات تخصصی یخچال , تعمیرات یخچال صادقیه , تعمیرات یخچال حرفه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: